Chcesz promować swój biznes tak, jak to
przedstawiali autorzy książki „The obvious expert(1)”? Jedną
z metod skutecznej promocji są materiały, które możesz oddać
odbiorcom za darmo, a mają dużą wartość.
Przyznam Ci szczerze, że większość ludzi,
których uważam za „guru”, autorytet lub kogoś, na kim warto
się wzorować, poznałem dzięki e-bookom. Do tego grona należy
między innymi:
-
Piotr Majewski
-
Bartek Popiel
-
Joe Vitale
-
Brian Tracy
-
Ekipa ze strony Copyblogger
-
Craing Garber
Wszyscy rozdawali darmowe e-booki tak długo, aż
w końcu stali się sławni. Uważam, że wiele osób marnuje swój
potencjał, pisząc wyłącznie na swojej stronie internetowej –
jeśli wiadomości zgromadzimy w formie e-booka, będziemy mogli
osiągnąć znacznie więcej.
To wszystko piszę po to, by namówić Cię do
stworzenia własnego e-booka.
Korzyści z wydania e-booka
-
Możesz przedstawić informacje w formie, która jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna. E-booka można wrzucić na Kindla i przeczytać go w drodze do pracy (stronę www też można, ale nie zawsze warto). Niektórzy ludzie (na przykład ja) kolekcjonują e-booki i często do nich wracają. Pisanie na stronie internetowej jest prostsze, ale daje mniejsze rezultaty.
-
Budujesz autorytet – dzięki napisaniu e-booka jesteś postrzegany jako osoba proaktywna, znająca temat lepiej, niż inni. Gdy inni ludzie zobaczą, że znasz dany temat, będą się Ciebie pytali o kwestie, związane z jego tematyką.
-
Lepiej poznajesz jakiś temat – napisanie e-booka wymaga zgłębienia tematu znacznie głębiej, niż stworzenie newsa na stronę internetową.
-
Promujesz swoją firmę/osobę – nie wymaga wyjaśnienia. Gdy powiesz przyszłemu pracodawcy, że napisałeś książkę na temat, który go interesuje, znacznie zwiększysz szansę na zdobycie posady.
-
Stajesz się liderem – tak, tak, ludzie podążają za tymi, którzy wiedzą więcej i dzielą się tą wiedzą. Pisał o tym między innymi Seth Godin(2).
-
Masz szansę zaistnieć w świadomości innych osób. Ludzie piszą książki na podstawie innych książek, a czytelnicy w ten sposób poznają nowych autorów. Jeśli chcesz trafić do ludzi, wydaj e-booka i dziel się nim z innymi – być może ktoś zacznie Cię cytować.
-
Możesz zarobić – moim zdaniem, nie jest to główny czynnik, który motywuje do wydania e-booka. Zanim zarobisz pierwszą złotówkę na e-booku, będziesz musiał napisać ich kilkanaście. Jak pisał Brian Tracy – zanim zarobisz na pierwszym wystąpieniu, konieczne jest przeprowadzenie 100 wystąpień za darmo. Znacznie szybciej zarobisz wtedy, gdy treść e-booka wrzucisz na stronę internetową, lub wykorzystasz go jako zachętę do zapisania się na newsletter.
-
Motywujesz się do stałej, zorganizowanej pracy i kończenia projektów- bardzo przydaje się to w biznesie. Napisanie e-booka to proces, wielu osobom nie udaje się ukończyć książki, ponieważ po kilku stronach zaczynają kolejny projekt.
Masz pomysł na e-booka, ale masz opory przed
pisaniem? Napisz do mnie – chętnie pomogę Ci w stworzeniu
świetnego e-booka.
strefatekstu@wp.pl
Źródła
1.
JR, Elsom Eldridge & ELDRIDGE, Mark L. The obvious expert.
S.l.: s.n., brak daty. ISBN 0972094164.
2.
GODIN, Seth. Tribes. S.l.: s.n., brak daty.
1 komentarz :
Masz rację, że e-booki są doskonałym sposobem na promowanie własnego biznesu. Stwarzają też szansę dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a przecież o to chodzi.
Prześlij komentarz