Libre office w dalszym ciągu nie sprawdza błędów - co robić?

W jednym z poprzednich postów wyjaśniałem, w jaki sposób usunąć dokuczliwy błąd, polegający na tym, że nasz ukochany program Libre Office nie sprawdza błędów. Drodzy Państwo, problem wcale nie został rozwiązany. Po kilku tygodniach bez włączania tego programu (wszystko pisałem w Evernote), okazało się, że moje liczne błędy w dalszym ciągu nie są sprawdzane. Wykonanie czynności z tutorialu, który zamieściłem poprzednio, nic nie pomogło. Podobnie jak dwukrotne przeinstalowanie całego pakietu. Podobnie jak rwanie włosów z głowy, bo klient czeka na teksty, a ja się głowie, jak tu włączyć sprawdzanie błędów.
Mile zaskoczony tym, że po ponownej instalacji Writer uruchamia się znacznie szybciej, zacząłem szukać przyczyn problemu. Zauważyłem, że Writer sprawdza błędy w jednym akapicie, a gdy ustawi się mu język polski i przejdzie do następnego akapitu, sprawdzanie nie działa. Podobnie przy zmianie „treści tekstu” na „nagłówek”. Winne mogą być za to tylko style!

W ustawieniach stylów zauważyłem, że każda czcionka może mieć przypisany różny język – w zależności od tego, w którym miejscu jest użyta (w kontekście stylu). Ponieważ style pogrupowane są hierarchicznie, możemy zmienić język na polski w nadrzędnym stylu o nazwie „Domyślny” i pociągnie to za sobą zmianę we wszystkich podrzędnych stylach. Ten sposób działa, ale tylko w przypadku jednego dokumentu. Gdy stworzymy kolejny dokument, formatowanie pobierane jest z innego miejsca … Czujny użytkownik Libre Office wie, że dokumenty są tworzone na podstawie szablonów.
Stwórz pusty dokument z dowolnym tekstem (może być to nawet lorem ipsum) i zastosuj w nim te style, które są Ci potrzebne. U mnie wystarczył „Treść tekstu”, „Nagłówek 1” i „Nagłówek 2”. Język polski ustaw sobie także w nagłówku nadrzędnym – czyli „domyślnym”. Następnie zmodyfikuj je za pomocą narzędzia „Styl akapitu” i usuń cały tekst. Aby na zawsze pozbyć się problemów ze sprawdzaniem błędów, ustawiasz go jako szablon domyślny.
Teraz każdy tekst, który tworzysz z menu Libre Office będzie tworzony na podstawie zapisanego szablonu. Dzięki temu zyskasz prawidłowe formatowanie tekstu i sprawdzanie błędów. Szablon możesz zastosować do tekstów, które napisałeś wcześniej, za pomocą menu „Ładuj style”.

Dziwi mnie jedna rzecz. Dlaczego projektanci tego programu nie dali możliwości ustawienia języka systemowego jako domyślnego dla wszystkich dokumentów, bez konieczności uciekania się do takich sztuczek? Trudno orzec. Jeśli znasz prostszy sposób, pozostaw go w komentarzu.
Blog prowadzony przez firmę Strefa Tekstu pisanie tekstów

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz