Test na copywritera


Test na copywritera.
Jeśli chcesz zostać copywriterem, podejmij się prostego testu. Spróbuj napisać 1000 znaków na dowolny temat, a następnie przepisz tekst dziesięć razy, tak by zachować główny sens, ale używając całkiem innych słów. Gdy pomyślisz, że autor tego poradnika zwariował – nie nadajesz się na copywritera. Pisanie w sieci wymaga od ciebie tego typu wyzwań. Uwierz mi, że także dostałem kiedyś takie zadanie – kolega z pracy nakazał mi przepisać własnymi słowami tekst jałowy jak pieprz. Nie pytałem go wtedy o to czy jest sens pisania takich bzdur w hurtowych ilościach.
Niemal każdego dnia będziesz napotykał na zlecenia, które na pierwszy rzut oka wydają się bez sensu. Przestań piętrzyć przed sobą trudności i po prostu pomyśl – zrobię to z przyjemnością.
Najważniejszą cechą skutecznego copywritera jest umiejętność błyskawicznego znajdowania niezbędnych informacji. Nie musisz posiadać ogromnej wiedzy, dzisiaj musisz wiedzieć gdzie znaleźć wartościowe dane.
Copywriter musi być gotowy na wyzwania. Pewnego dnia zadzwonił do mnie klient, dla którego redagowałem teksty na temat modeli do sklejania. Po powitaniu przeszedł od razu do pytania
- Czy znasz się na terrarystyce? Potrzebuję artykułu o hodowli węża zbożowego.
Odpowiedź mogła być tylko jedna
- Panie Wojtku, znam się na akwarystyce, ale wąż zbożowy to mój ulubiony gatunek.
Powiem ci w tajemnicy, że nigdy wcześniej nie słyszałem o wężu zbożowym. Pan Wojtek oczywiście był bardzo zadowolony z artykułu na temat „zbożówki”.
Obecnie w internecie jest mnóstwo wartościowych artykułów (a jeszcze więcej nic nie wartych), dzięki którym powiększysz swoją wiedzę na różne tematy. Bardzo wartościowa jest praca bloggerów – hobbystów, którzy za darmo zamieszczają w internecie swoją wiedzę. Moim zdaniem warto podjąć się każdego zlecenia, które może wydać się ciekawe, nawet jeśli jego tytuł nic ci nie mówi. Jeśli go przyjmiesz, masz okazję na powiększenie wiedzy oraz na zarobienie pieniędzy, jeśli odrzucisz, nie będziesz się rozwijać, a zleceniodawcy będą cię omijać szerokim łukiem.
Pisałem kiedyś serię artykułów o sukniach ślubnych – jest to temat, który faceta interesuje równie mało co wybory do parlamentu na Malcie. Ponieważ artykuły miały stanowić serię, musiałem się przygotować merytorycznie do ich napisania. Po pierwsze, wpisałem frazę w wyszukiwarkę i sprawdziłem, o czym piszą serwisy zajmujące się modą ślubną i organizowaniem wesel. Pominąłem teksty typowo reklamowe. Popularne tematy to na przykład wybór sukni ślubnej do figury panny młodej. Po przeczytaniu kilku tego typu tekstów miałem już plan tego, jak mogą wyglądać moje teksty. Trzeba się zastanowić czy tekst ma być szczegółowy, czy ogólnikowy – ilość znaków jest przecież ograniczona. Następnie nie pozostało nic innego jak włączyć edytor tekstu i napisać niezbędne artykuły.
Ten plan możesz zastosować przy każdym tekście, którego napisania się podejmiesz.
1 analiza wyników Google
2 przeczytanie wartościowych artykułów
3 plan tekstu (główny temat, który mam zamiar poruszyć w tekście)
4 napisanie tekstu na podstawie ogólnodostępnych źródeł.


2 komentarze :

Krzysztof pisze...

Bardzo ciekawe spostrzeżenia, sam działam w serwisie TextMarket i wiem, ile czasu wymaga merytoryczne przygotowanie...

kamilnaja pisze...

Jeśli chodzi o zlecenia na textmarket to teraz jest ich stosunkowo mało. Zlecenie na 10 tekstów zwykle realizowałem w dwie godziny jeśli temat nie był mi znany, co innego napisanie czegoś na tematy który jest a ciekawy b dobrze nam znany.

Prześlij komentarz